mardi 29 novembre 2011

Δραστηριότητα χρήσης γλώσσας επίπ. Β2 του Πιστοπ. Ελληνομάθειας

Δραστηριότητα για τη Χρήση γλώσσας του Πιστ. Ελληνομάθειας


Στο απόσπασμα που ακολουθεί από το διήγημα Με το λεωφορείο του Τ. Καλούτσα να συμπληρώσετε τα κενά με λέξεις ομόρριζες των παρακάτω:

ξένος, ανάγκη, βίος, συντήρηση, κυβέρνηση, πλήθος, άνθρωπος, νέος, αθλητής, απόφαση.

...Ξαφνικά του πέρασε μια σκέψη, από τις πιο ..................................... και εξωφρενικές που γεννιούνταν συχνά μες στο μυαλό του. Αν κάτι συνέβαινε κι έπρεπε ............................., από δω και πέρα να ....................... μόνοι τους, μακριά από τον υπόλοιπο κόσμο, οι επιβάτες αυτού του λεωφορείου, τι θα γινόταν; Θα τα κατάφερναν άραγε να δημιουργήσουν και να ....................................... ένα υγιή, αξιοπρεπή και αυτεξούσιο* πυρήνα ζωής; Παρόμοιες σκέψεις έκανε – ήταν φανερό- όταν καμιά φορά ένας οίστρος* αισιοδοξίας, ρομαντικός και ίσως γι΄αυτό λιγάκι ανεδαφικός ή και ανώφελος, τον κυρίευε. Δεν μπόρεσε να μη θυμηθεί εδώ τα λόγια ενός παλιότερου σοφού ................................. του έθνους* που είχε πει, μιλώντας πάλι για τους πρόσφυγες, πως αποτελούν ........................................... που διαθέτει “υπέροχο ......................... υλικό”. Ναι, συμφωνούσε κι αυτός, ασφαλώς θα τα κατάφερναν, Είχανε κάτι από την αρετή των προγόνων μέσα τους αυτά τα παιδιά. Είχαν τη ................................... και την υγεία, ας έκρυβαν τα ..................................... κορμιά τους μέσα σε άβολα ρούχα. Ενώ αυτός είχε αρχίσει να κάνει στομάχι. Το κοίταξε μια στιγμή μελαγχολικά, περνώντας το χέρι του ανάλαφρα πάνω του, κι .......................... να μη φάει το μεσημέρι, θα άρχιζε δίαιτα...


αυτεξούσιος = ανεξάρτητος , αυτοτελής

οίστρος = συναισθηματική ένταση που χαρακτηρίζεται από έμπνευση, ενθουσιασμό, δημιουργικότητα

κυβερνήτης του έθνους = ο Ελευθέριος Βενιζέλος


(Θέμα του διηγήματος είναι η συνύπαρξη στην ελληνική κοινωνία πολιτισμικά διαφορετικών ομάδων.)


Μαρία Πουρνάρα

Φιλόλογος

Aucun commentaire: