lundi 3 janvier 2011

Χρόνοι των ρημάτων

Τεστ στην οριστική όλων των χρόνων των ρημάτων α΄ συζυγίας στην ενεργητική φωνή.


α. Συμπληρώστε τα κενά των φράσεων με το ρήμα στο χρόνο που σας υποδεικνύεται στην παρένθεση.


  1. Όταν ...........................(χτυπώ, αόριστος) το κουδούνι, εμείς .............. (είμαι, παρατατικός) στην κουζίνα και ...................... (ετοιμάζω, παρατατικός) το μεσημεριανό φαγητό.


  1. Μαμά, ....................................... (παρατηρώ, παρακείμενος) ότι τώρα κάνω λιγότερα ορθογραφικά λάθη;


  1. Σου ..............................(ζητώ, υπερσυντέλικος) να μην ψάχνεις στα συρτάρια μου.


  1. ................................. (πηγαίνω, στιγμιαίος μέλλοντας) στον οδοντίατρο, γιατί χτες μου ............................ (πονάω, αόριστος) το δόντι μου.


  1. ΄Ώσπου να έρθεις, εγώ ............................................ (τελειώνω, συντελεσμένος μέλλοντας) τις ασκήσεις μου.


  1. Το καλοκαίρι ................................... (ψαρεύω, εξακολουθητικός μέλλοντας) και .......................... (παίζω, εξακολουθ. μέλλοντας) με τα ξαδέλφια μου.


  1. Παλιότερα .............................. (προτιμώ, παρατατικός) να ταξιδεύεις με τραίνο, γιατί το ......................... (βρίσκω, παρατατικός) πιο ξεκούραστο.


  1. Πριν από ένα μήνα εγώ και η Ελένη ....................................... (στέλνω, υπερσυντέλικος) μια επιστολή και τη Δευτέρα τους ............................ (τηλεφωνώ, αόριστος) για να μάθουμε την απόφασή τους.


  1. Μέχρι το απόγευμα, οι φίλοι μας .................................. (φτάνω, συντελεσμένος μέλλοντας).


  1. Εσείς ................................. (αγοράζω, στιγμιαίος μέλλοντας) το κρασί και το γλυκό κι εμείς ....................................... (μαγειρεύω, στιγμιαίος μέλλοντας).


β. Συμπληρώστε το γράμμα που λείπει στους παρακάτω αορίστους.

Άρχ..σα, μίλ..σες, αγάπ..σαν, ψών..σες, τραγουδ..σαμε, γύρ..σε, περπατ..σατε, πότ..σες, ευτυχ..σαμε, σκάλ..σαν, ακούμπ..σα.



Aucun commentaire: